توانبخشی و فیزیوتراپی

کنزیو تیپ و اندر تیپ و کاربر های آن

کنزیو تیپ چیست و چه کاربردی دارد

آندر تیپ و کنزیوتیپ را می‌توان در رنگ‌های متنوع در بازار پیدا کرد. این نوار در اواخر دهه 1970 توسط کنزو کاز یک متخصص کایروپراکتیک ژاپنی ساخته شد. به همین دلیل نام آن با کنزیوتیپ شناخته میشود. این فرد قصد داشت نواری بسازد که بر خلاف نوارهای ورزشی سنتی حرکات را محدود نکند که در نهایت به آندر تیپ رسید.

آندر تیپ و کنزیوتیپ چیست؟

این وسیله از ترکیب منحصر به فرد پنبه و نایلون به وجود آمده و برای تقلید از خاصیت ارتجاعی پوست طراحی‌شده است. با استفاده از آندرتیپ و یا کنزیوتیپ می‌توانید دامنه حرکتی فعالیت‌های ورزشی خود را بهبود ببخشید. این نوار با درجه پزشکی استاندارد طراحی‌شده و در برابر آب مقاومت بالایی دارد. همچنین قدرت ایستادگی خوبی دارد و می‌تواند 3 تا 5 روز بر روی بدن حتی زمانی که ورزش می‌کنید، بماند.

در ابتدا که از آندر تیپ یا کنزیوتیپ استفاده می‌کنید و نوار روی بدن شما قرار می‌گیرید، کمی پوست را پس می‌زند و به آرامی بلند می‌شود. این فاصله درواقع یک فضای میکروسکوپی است که بین پوست و بافت ایجاد می‌شود که زیربافت کمک می‌کند. در فروشگاه تجهیزات فیزیوتراپی طب صبا این محصولات موجود میباشند برای قیمت چسبی کنزیوتیپ و خرید اندر تیپ به آسانی کلیک کنیدو همچنین در ادامه با کاربرد های فراوان این محصول آشنا میشوید.

آندر تیپ و کنزیوتیپ چه کاربردی دارد؟

این وسیله به دلیل استاندارد پزشکی بالایی که دارد کاربردهای فراوانی دارد.

درمان جراحات به کمک آندر تیپ و کنزیوتیپ

فیزیوتراپیست ها گاهی از نوار حرکتی به عنوان بخشی از یک برنامه درمانی کلی برای افرادی که آسیب دیده‌اند استفاده می‌کنند. نوار حرکتی زمانی موثرتر است که همراه با سایر درمان‌های دستی باشد. از نوار حرکتی برای کاهش درد و تورم استفاده می‌شود.

حمایت از مفاصل ضعیف

این نوار برای حمایت بیشتر از عضلات یا مفاصل استفاده می‌شود. اگر سندرم استرس کشکک رانی، سندرم اصطکاک نوار IT یا تاندونیت آشیل دارید، نوار حرکتی می‌تواند در بهبود عضلات به شما کمک کند. بر خلاف نوار سفید پزشکی یا ورزشی، نوار حرکتی به شما این امکان را می‌دهد که به طور عادی حرکت کنید. همچنین حرکت و استقامت مفاصل را افزایش می‌دهد و وقتی از آن روی عضلات خسته استفاده می‌شود، عملکرد را بهبود می‌بخشد.

بازیابی مجدد عضلات با استفاده از آندر تیپ و کنزیوتیپ

نوار حرکت شناسی یا کنزیوتیپ می‌تواند به تمرین مجدد عضلاتی که عملکرد خود را از دست داده‌اند یا به یک روش ناسالم فعالیت عادت کرده‌اند کمک کند. این نوار را برای کمک به بیماران سکته مغزی که راه رفتنشان دچار مشکل‌شده است به کار می‌گیرند.

اندرتیپ چیست و چه کاربردی دارد

اندرتیپ چیست و چه کاربردی دارد

افزایش عملکرد هنگام فعالیت

برخی از ورزشکاران از نوار حرکتی برای دستیابی به عملکرد بهتر و محافظت از آسیب در هنگام مسابقات استفاده می‌کنند. بسیاری از دوندگان در هنگام مسابقه ماراتن این وسیله را به کار می‌گیرند.

همچنین استفاده از یک بخور سرد میتواند به شما کمک کند

استفاده از کنزیو تیپ پس از عمل جراحی

اگرچه هرگز نباید از نوار حرکت شناسی روی زخم باز استفاده کنید، اما شواهد علمی وجود دارد که نشان می دهد نوار حرکت شناسی می‌تواند عضلات اسکار را پس از جراحی یا آسیب بهبود بخشد. هرچند قبل از استفاده از کنزیوتیپ با پزشک مشورت کنید.

سخن پایانی

از این وسیله برای بهبود تورمی که در بافت نرم به وجود آمده است استفاده می‌شود. حتی گردش خون ضعیف به دلیل وجود دیابت یا ام اس را بهبود می‌بخشد. در بازار می‌توانید انواع رنگ‌های آن را ببینید و هر کدام را که دوست دارید طبق مشورت با پزشک استفاده کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *