توانبخشی و فیزیوتراپی

پرس نیدل چیست و چه کاربردی دارد؟

پرس نیدل چیست, press nidle چیست

معرفی پرس نیدل و کاربردهای آن 

پرس نیدل press needle را برای طب سوزنی گوش مورد استفاده قرار می دهند. این سوزن‌ها کوچک و در تعداد 100 تایی در فروشگاه تجهیزات طب سوزنی طب صبا عرضه می شوند و مدت باقی ماندن آنها در گوش بستگی به نوع درمان و تجویز پزشک دارد. از پرس نیدل press needle برای کمک به درمان یبوست، درد مزمنی، درد میگرنی و … استفاده می کنند.خرید سوزن پرس نیدل برای بسیاری از متخصصان و پزشکان اهمیت فراوانی دارد.

پرس نیدل press needle چیست؟

Press needle از جمله سوزن‌هایی هستند که به راحتی و ملایمت آن را در بخش‌های مشخص گوش فرومی‌برند و معمولا یکبار مصرف می باشند. این سوزن‌ها خیلی نازک‌تر از سوزن‌هایی هستند که برای بخش‌های دیگر بدن مورد استفاده قرار می‌گیرند. به نسبت بقیه سوزن‌ها طولانی مدت در بدن باقی می‌مانند و معمولا از 1 تا 3 روز طول می‌کشد. سوزن‌های پرس نیدل اصلا خطری ندارند و به شکل‌های مختلف فلزی مانند طلایی، نقره‌ای و بلورین می توانید در بازار پیدا کنید که سلیقه‌ای می باشد.

در درمان‌هایی استفاده می شوند که در آن سوزن‌ها باید برای مدت طولانی در گوش باقی بمانند، زیرا تحریک طولانی مدت یک نقطه مورد نیاز است. آنها سوزن‌های بسیار کوچکی هستند (طول ۱ تا ۳ میلی‌متر) که روی نقطه‌ای مشخص از گوش فشار داده می‌شوند و با یک چسب کوچک و استریل جراحی در جای خود نگه‌داشته می‌شوند. در پایه سوزن، فلز یک حلقه مارپیچی را تشکیل می دهد و مانع از فشار بیش از حد سوزن به داخل بدن می شود. آنها اغلب برای طب سوزنی گوش قسمت خارجی آن استفاده می‌شوند. 

شما همچنین میتوانید برای خرید نیدل سوجوک به صبا طب مراجعه فرمائید.

کاربرد پرس نیدل

همانطور که میدانید از طب سوزنی برای نواحی خاصی از بدن مورد استفاده قرار میگیرد تا بخش‌های دیگر بدن درمان پذیرند. پرس نیدل را در بخش های مشخصی از بدن فرو میبرند تا درد بخش های دیگر بدن بهبود پیدا کند.
هنگام طب سوزنی گوش، در جلسه اول حدود 10 تا 20 دقیقه سوزن های پرس نیدل باید در گوشتان باقی بماند. بعد از آن سوزن را خارج می‌کنند و دردی را احساس نخواهید کرد.
زمانی که دچار درد حاد، درد مزمن، سردردهای میگرنی، بی خوابی، اضطراب، چاقی و یبوست باشید یا سیگار و مواد مصرف می کنید و بخواهید آن را ترک کنید، طب سوزنی گوش بسیار موثر خواهد بود.

برخی تصور می کنند که طب سوزنی گوش باید بسیار دردناک باشد، اما این یک تفکر کاملا اشتباه می‌باشد. این طب سوزنی به هیچ عنوان درد ندارد و به راحتی صورت می‌پذیرد.

کاربرد پرس نیدل

پرس نیدل را در بخش های مشخصی از بدن فرو میبرند تا درد بخش های دیگر بدن بهبود پیدا کند

ویژگی های پرس نیدل

جنس بدنه پرس نیدل از استیل ضد زنگ می باشد. این ویژگی منجرشده که بسیاری از نگرانی‌ها از بابت فرسودگی آن حل شود. پرس نیدل را می توانید در اندازه‌های کوچک و در تعداد مختلف با بسته‌بندی متفاوت در بازار پیدا کنید. هر کسی بسته به نیاز خود می‌تواند به تعداد مشخص آنها را خریداری کند. زمانی که پرس نیدل را بسته‌بندی می‌کنند، کاملا سوزن‌ها را استریل می‌کنند، پس از این نظر نیز خیالتان راحت باشد.
این سوزن‌ها یک پوشش چسبی دارند که به گوش میچسبد. عمق پرس نیدل معمولا 3/1 میلیمتر می باشد. ساخت بیشتر پرس نیدل ها به کشور چین برمی‌گردد. این سوزنها را معمولا در بسته های صد عددی با وزن 30 گرم در اختیار عموم قرار می دهند. ضخامت این سوزن‌ها 0.25 میلیمتر می‌باشد. گاهی پیش می آید که برای درمان خاص اجازه دهند که سوزن 1 تا 3 روز در گوش باقی بماند ولی به علت داشتن چسب و جنس بدنه آن مانع از آسیب به پوست می شود، پس نگران این موضوع نباشید.

در مورد پرس نیدل باید بدانید که: 

با وجود برخی اطلاعات و آگاهی‌ها همیشه سوالاتی ذهن را در خصوص ابزار مورد مصرف درگیر می کند. از این رو برای پاسخ‌دادن به سوالات شما و کمک به شما برای خرید یک محصول مناسب اطلاعاتی را جمع آوری کرده‌ایم.

آیا انجام طب سوزنی گوش با press needle بی خطر است ؟

مطابق با مرکز سلامت ملی، طب سوزنی‌ای که توسط پزشک متخصص صورت پذیرد، کاملا بی خطر است.

درصورت استریل نبودن سوزن چه اتفاقی خواهد افتاد؟

حتما حواستان به این نکته باشد که سوزن‌ها کاملا استریل شده‌باشند. چراکه در صورت عدم استریل، مشکلات جدی‌ای برایتان به وجود خواهد آمد. سوزن‌های پرس نیدل برای درمان بسیاری از دردهای بدن مورد استفاده قرار می‌گیرند. اگر قصد خرید پرس نیدل را دارید حتما به استریل‌بودن آن توجه داشته‌باشید. بسته‌بندی و سالم‌بودن چسب پرس نیدل برای نگه‌داشتن سوزن‌ها در گوش اهمیت فراوانی دارد. بنابراین حواستان به استریل بودن آن و بسته‌بندی مناسب آن باشد.

آیا سوزن ها یکبار مصرف هستند؟

به این نکته توجه داشته‌باشید که سوزن های پرس نیدل یکبار مصرف می باشند. پزشکانی که دارای گواهی معتبر هستند، کاملا ازین موضوع آگاهند.

آیا press needle گوش عوارض دارد؟

بسیار محدود افرادی بودند که بعد از استفاده از طب سوزنی گوش دچار تهوع، سرگیجه و درد در نواحی مورد درمان شده‌اند.

انجام press needle گوش در چه مواردی ممنوع است ؟

زمانی که باردارید یا به ناهنجاری خونی مبتلا هستید و داروهایی مانند رقیق‌کننده خون مصرف می‌کنید نباید از پرس نیدل استفاده کنید. حتی زمانی که به قلبتان دستگاه شریان وصل می‌باشد، استفاده از طب سوزنی گوش توصیه نمی‌شود.

آیا طب سوزنی press needle گوش دردناک است ؟

سوزن‌های ریز press needle را در بخش خارجی گوش استفاده می کنند تا بسیاری از مشکلات افراد رفع شود. به همین دلیل بسیاری از ورزشکاران و بزرگسالان در سراسر کشور و جهان از این طب برای درمان دردهای خود استفاده می‌کنند. بسیاری از این طب میترسند چون فکر می‌کنند، درد دارد. این یک باور اشتباه است، چراکه طب سوزنی در ظاهر به نظر ترسناک می آید ولی واقعا این طور نیست. درد آن بسیار جزئی است و البته در افراد مختلف میزان آن متناسب با تحمل آستانه درد متفاوت می باشد. برخی نیز اصلا دردی را احساس نمی‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *